Blog
  • Főoldal

Helyzetjelentés

Szerző zsolt 0
már 24 2015


Mi van velünk? Az utóbbi időben sajnos kevesebbet írtam, mint szerettem volna. Vannak ilyen időszakok. De nem tétlenkedtem, nagyon sokat olvasok és a megírásra szánt témák is jócskán felgyűltek a noteszemben. Számos könyv jelent meg, melyekről szeretnék recenziót írni és az elmélet mellett gyakorlati témákról is szót ejtek majd. Sok minden változott, ezeket szeretném az alábbiakban megosztani veletek.
Némileg átalakult az edzésrendem. Hetente háromszor edzek edzőteremben, szigorú, progresszív edzésterv alapján, ahogy azt szoktam. Az edzéstervemben a rúd, a saját testsúlyos edzésés a kettlebellhármasságára építek, ezek nélkül már nehezen tudom az életemet elképzelni. A főgyakorlat hosszú évek után most a fekvenyomás, pontosabban a padlónyomás, ami a teljes test kikapcsolása miatt hozzávetőlegesen 10%-kal nehezebb gyakorlat. Ezt egészíti ki a többi, zercher és tarkón guggolás, deadlift, duplabelles nyomás és társai.
Újdonság, hogy hetente egyszer Flórával a Flex Base-ben edzünk, nekem ez az ultraheavy day. Itt erősember gyakorlatokat gyakorlok. Régen vágytam már erre, megvannak a magam hősei a műfajban. Amikor edzeni kezdtem, akkor is elbűvölt ez a világ, így olyan, mintha egy álom vált volna valóra. Rönknyomást, circus dumbbell-nyomást, koffercipelést és lengősúly-cipelést szoktam gyakorolni, de a vastag rúd (axle bar) is elő szokott kerülni. Idővel sort kerítek mindenre, amit a terem gazdag lehetőségei kínálnak. Nem, nem kívánok versenyezni (meg különben is gyenge vagyok), a magam örömére csinálom.
Ezen alkalmakkor kiszakadok a komfortzónából és a kötött edzésrendből, melyet a többi napokon végzek. Itt nagyobb teret kap az intuíció és a kísérletezés, mint a tervezettség. Ezt kívánja a gyakorlatokkal való ismerkedés. Elképesztően izgalmas, ugyanakkor megterhelő. Sose gondoltam volna, hogy be tudok állni a 300 kilós lengősúly alá néhány másodperces tartásra. Ez egy olyan hely, ahol sose kell megkérdezni, hogy „tehetek rá még súlyt?”
Nagyon fontos, hogy most a korábbiakkal ellentétben olyan emberekkel edzhetek együtt, akik jóval erősebbek nálam. Húznak. Versenyzők, súlyemelők, erőemelők, erősemberek. Eddig ez kevés alkalommal valósult meg, ami nagy hiba. Itt én vagyok a kis kettlebelles. :) Egy alkalommal módomban állt Nagy Ákossal együtt gyakorolni a circus dumbbellel. Ez nagyon megtisztelő volt. Őt láthatjuk a tévében az erősember világversenyeken. Súlyemelésben junior világbajnok volt. Sokat lehet tőle tanulni, hozzáállást is, nem csak az edzéstrükköket. Mellesleg rohadt erős.
Miközben én próbálkozom az eszközökkel, Flóra súlyt emel. Olimpiai súlyemelés, még csak most kezdte. Szépen, észrevétlenül belebolondult. Már súlyemelő cipellője is lesz. Nagyon jól megy neki. Ezt kiegészítendő, a csoportos OldSchool edzésemre jár hetente 3 alkalommal. Általános erőfejlesztést csinálunk jelenleg. Flóra eddig az általam írt egyéni edzéstervek alapján dolgozott, ami majdnem mindig jobb eredményt hoz, mint a csoportos óra. Megdöbbentő, de Flóránál másképpen volt. Élete legjobb formáját hozza, biztosan a társaság teszi. Szinte bármire rápróbál, olykor anélkül, hogy edzettünk volna rá, ami korábban cél volt, de kikerült a fókuszból, most sikerül. Legutóbb megbirkózott a dupla 24-es bell kinyomásával, ami régi vágya volt. A 3. ismétlésnél állítottam le. :) Erre az alapra fog az olimpiai súlyemelés várat építeni. Hallunk még erről szerintem. A súlyemelő felvételt én is szívesen megtanulnám, nem lenne hátrány…
  
Alkalmam volt találkozni és egy jót beszélgetni egy másik világbajnokkal is. Említettem már, milyen elképesztően szerencsés vagyok? Szvet Janival, a 360 Gym-ek fogáserő-őrült ezermesterével meglátogattuk Józsa Mihály szkander világbajnokot. Erről még lesz nálam szó. Misi bácsi egy csodás házi műhelyből épített oldschool edzőtermet. A terem tele van fogáserő gépekkel, melyeket ő tervezett és épített. A hőseink is megegyeznek, a falakon mindenütt megsárgult képek, újságkivágások a régi korok nagyjairól.Misi bának nagyon durva sorsa volt, sokat lehet tőle tanulni, ugyancsak nem pusztán az edzésről. Szeretnék hozzá járni. Hogy ezt hogyan illesztem be az edzésrendembe, az még tervezés alatt áll. Egy biztos, időnként jelentkezem még e témával. Nem szeretnék szkanderezni, de régóta érdekel a fogáserő és rendszeresen foglalkozom is vele. Ki más ismerné jobban a fogáserőt, mint egy szkanderbajnok? A legjobbat a legjobbtól!
A háttérben az egyik gépezet.
  
Mi van még? Örömmel jelenthetem be, hogy a régebben oly sikeres és izgalmas szinkronblog-projektetújraindítjuk hamarosan. Hogy kikkel, az egyelőre maradjon meglepetés! Egy biztos, ez a résztvevők számára legalább annyira érdekes, mint az olvasóknak. A jó idő beköszöntével lesznek szabadtéri örömedzésekis. És ez még nem minden… 

Confidence and Power to Us All!
Hozzászólás
0

Szólj hozzá